Kategorie Zdraví

Dobrý spánek je cestou ke zdraví

Nezbytnou součástí zdravého životního stylu je zdravý spánek. Pokud budete ponocovat, chodit spát v různou dobu a stejně nepravidelně vstávat, rozhodně nemůžete očekávat, že budete zdraví a spokojení. A to ani v případě, že jste jinak v posilovně, v tělocvičně či bazénů jako doma a nestravujete se jinak než podle kuchařek zdravé výživy. Nedostatek kvalitního spánku vás omezuje, abyste se dostali do optimální životní formy. Většina lidí potřebuje spát 7-8 hodin denně, aby byla opravdu vyspalá. Nejspíše znáte třeba kolegu z práce, kterému stačí čtyři hodiny spánku, ale to je jenom ona výjimka potvrzující pravidlo.

číst dále

V zimě hrozí úrazy

Po hezčí půlce roku přichází období, kdy budou častěji pochmurné a deštivé dny, později vystřídány mrazem. Námraza na chodnících i na vozovkách netěší nikoho. Sníh možná potěší děti, stavět sněhuláka bavilo v mládí i nás, ale bílá přikrývka skrývá mnohé nástrahy. Jak se s touto polovinou roku vyrovnat zejména ve městech?
 

Tak ...

číst dále

Vánoční stromeček

Ozdobený stromeček je tradiční kulisou Vánoc. Pojďme se tedy podívat, jaká je jeho historie. Kdy a kde se poprvé objevil? Jak rychle pronikl do domácností?

číst dále

Tma přichází o hodinu dříve

Poslední říjnový víkend nám na příkaz z Bruselu udělali cvak v hodinách a v neděli jsme se vzbudili o něco dříve. Tedy spát jste mohli stejně dlouho, jak jste zvyklí po jiné dny či neděle, ale na hodinách po opravě času bylo o hodinu méně. Hodina k dobru se může hodit a hodila by se možná každý víkend. Ale my ji zase ztratíme za půl roku, když opět budou dělat centrální „cvak“ v hodinách v celé Evropě.

Zatímco rán...

číst dále

Ve zdravém životním stylu nesmí chybět pitný režim

Chcete se dožít vysokého věku? Rádi byste si co nejdéle uchovali zdraví? Potom určitě tušíte, že součástí zdravého životního stylu je také pitný režim. Právě jeho dodržováním kompenzujete ztráty vzniklé pocením a močením. Kromě toho je pitný režim velice důležitý i při udržování stabilní hmotnosti.
 

Množ...

číst dále

Bylinkový čaj z přírody

Na mnohé neduhy zdraví není nutné brát léky, zejména lehčí nachlazení nebo i jiné nemoci se dobře dají vyléčit čajem z bylinek. Ne samozřejmě jedinou univerzální směsí bylinek, ale čajem z konkrétní rostliny. Ještě stále se bylinné čaje prodávají v potravinách nebo lékárnách, ale můžeme si je připravit i sami, když si ve vhodném čase a na vhodném místě v přírodě nasbíráme a usušíme.

číst dále

Zimní slunce může být ostré

Jižní okna v paneláku dělají starosti obyvatelům bytů zejména v létě. Zabránit přehřívání bytů v letních měsících pomohou žaluzie. A přestože se může zdát, že na podzim a v zimě může být výhodné, když nám sluníčko pomáhá ohřívat byty, ostré slunce může být i na přítěž. Proto jsou důvody pro používání žaluzií na oknech i v zimních měsících.

číst dále

Produkty pro inkontinentní ženy

Jsou věci, o kterých se nemluví. Podle některých lidí. A jsou věci, o kterých mluvit třeba. Podle nás. Protože pokud o svých problémech nemluvíme, trápíme se sami, užírají nás zevnitř a možná ani netušíme, že řešení našich starostí je jednoduché a rychlé, že to vlastně vůbec není problém a že je to zcela běžné. A i odstranění problému je rychlé, když ho nezatajujeme. Ani před sebou.

číst dále

Kvalitní bydlení i na důchodu

Návyky spojené s bydlením formují naši rodiče, ale po osamostatnění se snažíme zařídit si bydlení podle představ našich a našeho partnera/partnerky. Po práci se chceme vracet do pohodlného bytu, kde si odpočineme a načerpáme nové síly a také kde se pobavíme. Velkou změnou v charakteru našeho bydlení je odchod dětí z domu a náš odchod do důchodu. Ale nemusí to být změna k horšímu.

číst dále

Kvalitní spánek ve vašem bytě tvoří základ zdraví

Na první pohled se to možní nezdá, ale důležitou součástí životního stylu je i kvalitní spánek. Dobrý spánkový režim zajišťuje vaši duševní pohodu. Má nezanedbatelný vliv i na štíhlou linii. Proto si ve svém panelákovém bytě vytvořte prostředí, které nebude bránit kvalitnímu spánku. Jak to udělat?

číst dále