Stavíte? Motorové kolečko vám usnadní práci.

Vyrážíte na víkendy na chalupu nebo do zahrady či k rodičům na vesnici a věnujete se opravám a udržování domu či pracím při úpravě zahrady? Určitě jste z toho v neděli dost unavení. Co byste řekli, kdybychom vám prozradili, že už nemusíte namáhavě tlačit před sebou kolečko se stavebním materiálem a nemusí vás bolet ani kříže ani ruce z těžkého nákladu? Chcete vědět, co je to Motúčko a jak funguje, jak vám usnadní vaši dřinu?

Motúčko je český vynález a český výrobek. Na internetu i v obchodech ho často najdete pod názvem „Elektrické kolečko“. Je to velmi šikovný a užitečný pomocník a kdo jednou vyzkouší, jinak již v zahradě nebo na stavbě pracovat nechce a nebude.

Nemusíte se bát, že byste za kolečkem při práci museli táhnout elektrický kabel. Tak to nefunguje. Motúčko je kolečko vybavené elektromotorem a akumulátorem, takže je plně autonomní. Elektromotor je uložen spolu s převodovkou v náboji předního kola. Proč píšu „předního“ když je každému jasné, že kolečko má jen jedno kolo? Protože Motúčko má sice v základním provedení jedno kolo, ale může je mít celkem tři a to je už pak při kolečkování zcela jiná zábava 😉

motucko

Přední kolo o průměru asi půl metru má deset centimetrů šířku a šípový vzor. Je tedy vhodné i do měkkých povrchů a dokáže se vyhrabat i do strmého kopce. I s nákladem. O to se postará asi 250 W silný stejnosměrný elektromotor, napájený 12 V olověným akumulátorem, který má své místo pod korbou. Ta může být dle vašeho výběru ocelová pozinkovaná nebo plastová a mít objem od 80 litrů a více. Můžete tak vozit cihly, štěrk, zem, hnůj, listí, slámu… a při speciálních nástavbách i dřevo metrovici.

Ovládání Motúčka je otočným spínačem, integrovaným do pravé ručky. Zatlačíte, kolečko jede, pustíte, kolečko stojí. V závislosti na poloze přepínače na převodovce dolů kopcem funguje volnoběžná spojka bez kladení odporu (pak ale musíte kolečko brzdit svým tělem) nebo elektrická brzda a rekuperace, tedy dobíjení akumulátoru. Ten běžně vydrží na jedno nabití asi 6 hodin práce. Během přestávky baterku nabijete nabíječkou ze sítě 230 V.

Související:  Snídaně ze zahrady

Motúčko uveze náklad až 120 kilogramů, a to i do svahu se sklonem do 30 °. Odzkoušeli jsme pravdivost tohoto tvrzení iv naší zahradě. A jak je to s těmi třemi koly?

Na zadní nohy pod korbou jednoduše připevníte pomocný podvozek se dvěma asi 30 cm koly, které jsou řiditelné a mají stabilizaci směru. Pak už naložené kolečko opravdu nemusíte zvedat a nosit za ručky, pouze ho spínačem posouváte dopředu a tlakem na rukojeti do boku natáčíte do požadovaného směru. Řízení tříkolového kolečka s elektromotorem sice vyžaduje trochu cviku, ale naučíte se to rychle.

motucko

Motúčko ale je jen základ. Dostanete k němu spoustu příslušenství a pak používáte Motúčko jako univerzální motorovou jednotku. Pro sněžný pluh, pro pluh na orání, pro sekačku nebo vertikutátor. Motúčkem převezete těžké dřevěné trámy na předních vidlích nebo potlačíte vlečku za auto nejen po dvoře, ale i po zahradě. Když se rozhodnete koupit si Motúčko, rozhodnete se ulehčit si práci.