Nebojte se ohlásit poruchu

V paneláku se občas stane, že nefunguje výtah, že se vypálila žárovka nebo někdo rozbil vypínač na světlo či poškodil zámek na dveřích do sklepa. Je mnoho věcí, co se mohou pokazit a je mnoho věcí, které mohou zničit vandalové. Společným jmenovatelem je nemožnost dané vybavení používat, ačkoli ho platíte v poplatcích za společného prostory. A v poplatku za správu domu si platíte i příslušnou službu.

Většina obyvatel bytového domu, ať už majitelů či nájemníků, si zvykla, že o všechno v domě se postará domovní důvěrník. Je jakýmsi spojovníkem mezi obyvateli a správcem domu. No i důvěrník je jen člověk, může onemocnět, odcestovat, jednoduše si něco nevšimnout nebo konkrétní věc nepoužívá. A tak se může například stát, že uprostřed léta v bytovce přestane téct teplá voda. Tedy ona teče, jen je potřeba nechat odtéci hodně vody, dokud do baterie „dorazí“ teplá. A pokud důvěrník vstává trochu později než zbytek bytovky a býdlí v přízemí, ani si nevšimne problém s cirkulačním čerpadlem na teplou vodu. Ale vy platíte za množství studené vody, jako kdyby byla teplá.

Řešení každého takového problému je přitom takové prosté. Vezměte svůj telefon a zavolejte správci domu na technický úsek. Číslo na něj máte zcela určitě na nástěnce ve společných částech domu, spolu s jinými důležitými telefonními čísly. Nestyďte se oznámit vzniklý problém ve vašem domě. Nic vás to nestojí, kromě krátkého okamžiku času.

Správce se ale rychle dozví, že ve vaší bytovce je nějaký problém a může začít pracovat na jeho řešení. Čím dříve ohlásíte správci poruchu, tím spíše vyšle správce servis na její opravu. A tím dříve budete moci nerušeně využívat vše, za co si ve svém paneláku platíte. Vždyť jde io vaše pohodlí, ne jen o povinnosti důvěrníka.



Související:  Úsporné ledničky: Opravdu nám ušetří náklady?