Stěhování není jen skládání do krabic. Na co nezapomenout?

Nadšení z nového bytu nebo rodinného domu brzy vystřídají starosti, jak nejlépe naplánovat stěhování a na co nezapomenout. Stěhování není jen o tom zabalit vše do krabic od banánů, čeká vás i řada dalšího vyřizování. Na co nesmíte při stěhování zapomenout?

 

Začněte včas

Ještě dlouho před tím, než má přijít den, kdy změníte adresu, začněte s generálním úklidem. Pečlivě vytřiďte všechny věci, které už doma nepoužíváte. A buďte nelítostní! Nebojte se zaplnit kontejner. Jestliže jste věc nepoužili v minulém roce ani jednou, její místo je na skládce. Pokud vám tento krok přijde příliš drastický, rozdejte oblečení charitám a drobné maličkosti známým. Můžete se také pokusit o prodej nepotřebných věcí prostřednictvím nejrůznějších bazarů. Prodej přes internetové bazary je zdlouhavý, domácí úklid s prodejem věcí vám zabere i několik měsíců.

Plánování stěhování

Na den stěhování si zajistěte volno z práce, to v případě, že nestěhujete o víkendu. Zaměstnanci mají v době stěhování nárok na pracovní volno. Stěhování bytu znamená také stěhování nábytku a velkých spotřebičů. Rozhodně se do stěhování nepouštějte sami a zajistěte si služby profesionálů. Před výběrem stěhovací firmy si kromě ceny služeb ověřte i její reference. Průběh stěhování vám pomůže naplánovat profesionální firma. Například společnost Stěhování Staněk nabízí služby stěhovací managera, který vám pomůže vše naplánovat, zajistí potřebný materiál a nezávažně spočítá kalkulaci. Následně vám pomůže zařídit demontáž a montáž nábytku. Nechcete-li se o nic starat, nabízí i All exklusive služby, kdy jen předat klíče a večer přijet na novou adresu. Ceny za takové služby jsou překvapivě nízké.

Administrativní povinnosti spojené se stěhováním:

  • Změna místa trvalého pobytu a nový občanský průkaz.
  • Smlouva o přeposílání pošty na novou adresu.
  • Nový řidičský průkaz.
  • Odhlášení elektřiny, vody, plynu, internetu, kabelové TV a rozhlasu.
  • Přihlášení energií, internetu, TV a rádia na nové adrese.
  • Změnu adresy nahlásit bance, pojišťovně, lékařům.
  • Informovat zaměstnavatele. Podnikatelé hlásí změnu na FÚ, OSSZ a zdravotní pojišťovně.
  • Odhlásit komunální odpad a přihlásit jej na nové adrese.
  • Sjednat si nové pojištění domácnosti.
Související:  Jak najít nové bydlení v Praze?

Ještě váháte? Mrkněte se na web www.stehovanibrno.cz a přesvědčte se o kvalitách profesionálního stěhování.