MT-nábytek eshop již neprodává

Ještě nedávno jste si na www stránce mt-nabytek.cz mohli vybrat u největšího českého a slovenského internetového prodejce nábytek a vybavení domu nebo bytu. Dnes už na eshopu nenakoupíte a facebookovou stránku si nepodíváte. Lidí zajímá, co se stalo a ty, kteří již zaplatili zálohu za svou objednávku, zda nábytek dostanou nebo jim vrátí peníze zpět. A kdy.

Prohlášení představitelů firmy k zastavení internetového prodeje jsou na první pohled jednoduché a přímé. Firma prý nezvládla nárůst objednávek. Či spíše jejich počítačový informační systém to nezvládl. Firma přestala prodávat, přestala mít tržby. No nepřestala mít náklady. Na zaměstnance, režii, možná i na pravidelně příchozí faktury od dodavatelů zboží.

Když se nad tím tak člověk zamyslí, dost těžko si umí představit, že firma přestane na několik měsíců prodávat, protože počítače „nějak“ nezvládají nápor objednávek. Minimálně několik objednávek denně je možné zrealizovat i za cenu ručního zpracování dílčích informací, telefonických doplnění objednávek, poznámek v sešitu nebo excelových souborech (na každém provozu). I kdyby měli faktury psát na psacím stroji a tak je dávat účetním, obchod se přece jen tak ze dne na den nezastaví. A možná je všechno jinak.

Po medializovaném zastavení prodeje přes internet se v diskusích pod články objevily reakce i nespokojených bývalých zákazníků. Někteří čekali na dodávku dlouhé týdny nad zveřejněn termín, někteří nebyli spokojeni s kvalitou zboží. A pochybnosti vzbuzovaly vysoké pohledávky v relaci s velikostí obratu. Jak je to možné, že internetová firma, která prodává nábytek na platbu předem nebo na dobírku při dodání má vysoké částky nezaplacených faktur? Komu ještě dodávala? Za jaké ceny se dodával nábytek odběratelům, kteří ho nezaplatili? A jsou nějaké vazby mezi mt-nabytek.cz a těmito odběrateli? Příliš mnoho pochybností.

Související:  Feng-šuej: Jak bydlet podle starého čínského učení?

V každém případě konkurenční prodejny nábytku zareagovali. Internet byl plný reklam jiných prodejců nábytku, kteří chtěli zaplnit místo uvolněné neúspěšným konkurentem. Poptávka po nábytku na internetu se jen tak ze dne na den neztratí. Ne každý má možnost navštívit několik kamenných prodejen a nábytek si prohlédnout ve skutečnosti, jak vypadá, jak funguje, jak je kvalitní. Ačkoli dnes už se asi nábytek nekupuje na celý život, jako v minulosti. Stačí, že vydrží pár let, pak se koupí druhý. Nebo se vyreklamuje. Jen pak by měla nábytkářská firma vydržet o něco déle, než nábytek, který prodává.