Stěhování: Na co si dát pozor při výběru firmy?

Někdo stěhování přirovnává ke katastrofě: „Je lepší vyhořet, než se stěhovat,“ jiný bere stěhování docela v poklidu jako součást běžného života. Jak jste na tom vy? Potkalo vás něco podobného? Nebo se dokonce chystáte změnit bydliště? V tom případě se vám možná bude hodit pár rad, jak se na takové stěhování připravit.

Velká chvála a sliby nemusejí platit

Stačí jenom zadat do internetového vyhledávače, kliknout a okamžitě se vám nabídne spousta stěhovacích firem. Každá z nich se přitom tváří jako ta nej, nej. Chválí se, až brní uši. Jsou výhodní, levní, spolehliví, flexibilní a profesionální, nebo ještě lépe všechno tohle dohromady. Ovšem je třeba podotknout, že ne vždy splňují vše, co tak okázale slibují. Velká část z nás se mnohokrát za život nestěhuje, takže nám chybí zkušenosti, podle kterých bychom nabídku byli schopni posoudit. Málokdo má na firmu, kterou si zvolí reference od kolegů, známých či přátel. Právě tohle stěhovací firmy často využívají. Jaksi jsou srozuměné s tím, že se budete stěhovat jednou a konec. Nemají proto potřebu snažit se a udržet si vás, jako zákazníka, i v budoucnu. Proto se může stát, že svoji práci odfláknou, zneužijí vaši nezkušenost nebo dokonce důvěru. Jak se proto vyhnout špatným zkušenostem? Jak si správně vybrat stěhovací firmu?

Cena se dá stanovit jenom osobní prohlídkou

Posviťme si na to, co nám může signalizovat, že se nejedná zrovna o příliš solidní firmu.
Pokud vám někdo je schopen a ochoten vychrlit konečnou cenu rovnou po telefonu, je to podezřelé. Nejspíš to tak ve skutečnosti nebude. Připočítají se potom další dodatečné náklady, třeba za stěhování těžkých břemen atd. Rozhodně to nepůsobí seriózně. Navíc stěhovací firma počítá s tím, že nepůjde o konečnou cenu. Vy nebudete mít přesnou představu, z čehož budou pramenit následná nedorozumění. Seriózní a zkušená firma pošle svého pracovníka, který prohlédne vše, co bude třeba odstěhovat, probere s vámi případná úskalí stěhování. Teprve na těchto základech lze stanovit přibližnou cenu za stěhování, která by měla platit, nebo se jenom nepatrně lišit od výsledné ceny. Bude-li prohlídka jenom letmá a pracovník se bude ohánět tím, že „to zvládneme“, nevěstí to také nic dobrého.

nakladak

Věci, které působí nedůvěryhodně

Zrovna tak byste si měli dát pozor, jestliže požadují zálohu. Obvykle se platí po vykonání práce. Ve střehu byste měli být, pokud nejsou ochotni poskytnout vám na sebe reference. Nechtějí předem nic písemně potvrdit a nejsou schopni předem připravit potvrzenou smlouvu nebo objednávku na danou zakázku. Případně dokonce když požadují podepsat bianko smlouvu, Věty typu „dostanete ji potvrzenou v den stěhování“ jsou v seriózním obchodním vztahu nepřípustné. Nebezpečné je i jejich povídání o tom, jak jsou pojištění proti všemu, když vám to nejsou schopni nijak dokázat. Velmi nedůvěryhodně působí, pokud nemají žádnou prezentaci na webu a vůbec je velmi složité je jakkoli „dohonit“ a zkontaktovat. Solidní firma nemá problém s tím nabídnout lidem dostatečné reference, popsat svoji činnost a uvést své sídlo. Leccos napoví i vaše osobní návštěva. Můžete posoudit parkoviště, vozy a kanceláře firmy, ideální je setkáte-li se přímo s majitelem, což by u menších firem neměl být problém.


Jak bude reklama vypadat?
-
Trvalá reklama zde jen za 240 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup


Označení:  ,

2 komentářů ke Stěhování: Na co si dát pozor při výběru firmy?

  • Jenda Pavelka  napsal:

    Hláška „Je lepší vyhořet, než se stěhovat“ pobavila 🙂 Fakt je, že se prý člověk stěhuje v průměru čtyřikrát za život.

  • Marek  napsal:

    No ono v některých případech to tak opravdu je, když si vezmete, jaké věci hromadíme doma – zcela zbytečně… A právě před stěhováním to zjistíte a říkáte si proč to vůbec ještě máme, v horším případě, jéé, to jsou zrovna hledala. A čím větší prostory máte a stěhují se, tím je to horší, takže v takových případech snad opravdu lepší vyhořet, než se stěhovat. Probírat věci a řešit, zda je vyhodit, nebo odvézt do nového…

    Jinak, když si to vezmu u sebe, tak už to mám třikrát za sebou za nějakých patnáct let zpět… ale upřímně bych nerad dosáhl toho průměru 😉

Napište svůj komentář Zrušit odpověď

Můžete použíty tyto HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..